Verkeerssituatie rondom de school

Wij  willen je vragen bij het halen en brengen van kinderen de volgende afspraken te volgen:

• Probeer het halen en brengen van kinderen met de auto tot een minimum te beperken.
  • Wanneer u de kinderen met de auto haalt/brengt, rijd dan het Klingerveld in vanaf de Langstraat, Dennenveld of Kromveld. Rijd niet de zijstraat van het Klingerveld in (voorbij de gymzaal.)
  • Parkeer aan de linkerkant in de berm, indien u met de kinderen meeloopt. Dit lijkt onlogisch, maar op deze manier belemmert u het zicht van de fietsers niet. Laat uw kinderen uitstappen en zie erop toe, dat ze rustig en veilig oversteken. U mag ook rechts parkeren voor en na de strook bij het bos. Neem de tijd, haast is nooit goed in het verkeer. Houd de inritten van onze overburen vrij!
  • Indien u de kinderen alleen afzet, doe dit dan s.v.p. aan de rechterkant van de weg op de zogenaamde Zoen- en zoefstrook (is de strook voor het bos), en rijd daarna weer rustig verder.
  • Let bij het wegrijden extra op onze fietsertjes.
  • Wanneer u uw kind komt halen ook links parkeren en voor en na de strook bij het bos rechts. Indien u in de auto blijft zitten wachten op uw kind(eren) dan mag u rechts op de Zoen- en zoefstrook gaan staan. Niet uitstappen! Dit voor een betere doorstroming.
  • S.v.p. niet claxonneren.
  • Maak gebruik van de brigadiers. Er is een brigadierpost bij de kruising Milhezerweg-Trimpertstraat-Eekstraat. Voor deze post zijn altijd nog vrijwilligers nodig, die als brigadier onze kinderen veilig helpen oversteken. Hoe meer mensen mee willen helpen, hoe minder de belasting is.
  • Indien u met de fiets vanaf het viaduct komt is het het veiligste om rechtdoor te fietsen en vervolgens door de Parkstraat.

Geef deze afspraken ook door aan anderen die de kinderen brengen en halen.