Over de Gerardusschool

De Gerardusschool ligt in de wijk Walsberg in Deurne. Op het Klingerveld wordt al sinds januari 1950 lesgegeven. Het oorspronkelijke schoolgebouw is in de loop der jaren geheel vernieuwd en aangepast aan de huidige eisen. Daardoor beschikken we over een ruim opgezet gebouw, omgeven door een grote, bosrijke en gevarieerd ingerichte speelplaats, waarvan een deel is aangepast voor de kleuters. De gymlessen worden verzorgd in de gymzaal aan de overkant van de straat. De school wordt bezocht door ongeveer 190 leerlingen uit de Walsberg, de Heiakker, het centrum en overige wijken van Deurne en uit Milheeze.

De Gerardusschool staat bekend als een school die gericht is op de cognitieve ontwikkeling van kinderen op basis van een goed pedagogisch klimaat. We hebben veel aandacht voor de sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen. Door duidelijkheid en structuur te bieden in een bosrijke, ruime omgeving komt het kind tot bloei.

Onze school onderscheidt zich door:

• Gedegen onderwijs door een betrokken, deskundig en stabiel team
  • Een ruim schoolgebouw in een bosrijke omgeving
  • Duidelijkheid en structuur
  • Extra ondersteuning voor kinderen goed georganiseerd
  • Onderwijs met een katholieke grondslag met aandacht voor andere culturen en religies
  • Techniekonderwijs
  • Groepsdoorbrekende activiteiten, waardoor de kinderen elkaar beter kennen en begrijpen

Het team bestaat uit 13 enthousiaste leerkrachten, de administratieve kracht, de conciërge en de directeur. Verder zijn er veel stagiaires, vrijwilligers en ouders bij het onderwijsproces betrokken. Samen zorgen we ervoor dat we onze visie uitdragen en ruimte geven voor groei.